استارت رسمی حسن یزدانی برای المپیک + عکس شهباز زاده استقلال را نقره داغ کرد پاداش برد فولاد، در جیب استقلالی‌ها بونجاح در راه لیگ عربستان درویش تحت فشار ستاره های پرسپولیس واگذاری سهام تراکتور چقدر جدی است؟ استقبال استقلال و پرسپولیس از سقف بودجه باشگاه ها سرگیجه اوسمار از وضعیت بیرانوند و صادقی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی النصر و الهلال (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فرار از شکست دقیقه نودی الهلال نام یک استقلالی و پرسپولیسی در پرونده فساد مس؟ پخش زنده بازی النصر و الهلال در لیگ عربستان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بحران در بارسلونا| ژاوی می‌رود یا لاپورتا؟ افشای جزئیات جدید از فساد در پرونده مس رفسنجان| سکه‌های مشکوک! عزیزی خادم نمی‌تواند به فدراسیون فوتبال برگردد آپشن‌های سنگین آجورلو وتو شد مدیران فاسد برای همیشه از فوتبال محروم می‌شوند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی تراکتور و مس رفسنجان (۲۷ اردیبهشت) | نویدکیا به تراکتور هم رحم نکرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صعود طلایی‌پوشان به نیمه‌نهایی رئیس کمیته داوران و کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال برکنار شدند پخش زنده بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

نتایج قابل قبول مشهدی‌ها در لیگ دسته یک کشتی| صدرنشینی غیربومی‌ها

  • کد خبر: ۱۱۷۸۳۰
  • ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
نتایج قابل قبول مشهدی‌ها در لیگ دسته یک کشتی| صدرنشینی غیربومی‌ها
نماینده دوم مشهد در لیگ دسته‌یک کشتی آزاد، دور رفت را با ۳ پیروزی پشت‌سر گذاشت.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ رقابت‌های دور رفت لیگ دسته‌یک کشتی آزاد با صدرنشینی نماینده دوم مشهد در گروه D این مسابقات به پایان رسید. تیم گروه ساختمانی جاودانی مشهد در گروه D این رقابت‌ها توانست در پایان دور رفت که به‌میزبانی خرم‌آباد برگزار شد، با سه پیروزی صدرنشین شود و شانس هایش را برای صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی زیاد کند. شاگردان رضا افضلی، سرمربی کرمانشاهی تیم مشهد، در این مسابقات نزدیک توانستند سه پیروزی به‌دست بیاورند تا حالا بر سکوی نخست گروهشان تکیه بزنند.

این درحالی است که هفته گذشته دیگر نماینده مشهد، تیم صنایع غذایی معینی‌پور مشهد، در گروه C این رقابت‌ها توانست با دو پیروزی و یک شکست تیم دوم گروه شود. با این عملکرد نمایندگان مشهد در دور رفت لیگ دسته‌یک، حالا امیدواری‌ها برای حضور دست‌کم یک تیم از مشهد در لیگ‌برتر سال آینده افزایش یافته است. این درحالی است که اسماعیل حسن‌زاده، سرپرست هیئت کشتی خراسان‌رضوی، هم پیش از این در گفتگو با شهرآراورزشی مدعی شده بود احتمال حضور یک تیم دیگر از خراسان در لیگ‌برتر با سهمیه مستقیم وجود دارد.

برد‌های سخت صبحگاهی

نماینده مشهد رقابت‌های دور رفت لیگ دسته‌یک کشتی را در گروهش با دو دیدار صبحگاهی سخت مقابل تیم صنعت سوله لرستان به‌عنوان میزبان و تیم کالاآوران ایساتیس تهران آغاز کرد؛ دو دیداری که با نتایج مشابه ۶ بر ۴ به‌سود نماینده خراسان به پایان رسید، اما دو حکایت متفاوت داشت. تیم ایساتیس تهران تیمی چغر و بدبدن با ستاره‌های زیادی مثل محمد حیدری، علیرضا کرزبر و محمدرضا غلامی‌پویا بود و در مقابل، نماینده لرستان تیمی ضعیف‌تر بود که فقط از حمایت هواداران بهره می‌برد. شاگردان افضلی در دیدار مقابل ایساتیس به‌سختی ۶ بر ۴ پیروزی شدند، اما مقابل لرستان بعد از آنکه ۶ بر ۲ از حریف جلو افتاده بودند و تکلیف پیروزی‌شان قطعی شده بود، در دو وزن شرکت نکردند تا کشتی‌گیرانشان را برای بازی عصر مقابل مدعی اصلی گروه آماده کنند.

شانه‌به‌شانه با آکادمی علیرضا حیدری

تیم مازنی آکادمی علیرضا حیدری رقیب اصلی نماینده مشهد در گروه D رقابت‌های لیگ دسته‌اول کشتی آزاد است. تیمی که نامش ترس به جان هر حریفی می‌اندازد. شاگردان مکتب علیرضا حیدری که عمدتا مازنی و کشتی‌بلد هستند، در دیدار نزدیک و سخت مقابل نماینده خراسان با وجود تساوی ۵ بر ۵ در پیروزی اوزان، به‌دلیل امتیاز کمتر بازنده شدند. امیرحسین شامی، عباس ابراهیم‌زاده، علیرضا محمدی، هامون محمدجانلو و حسین رسولی پنج آزادکار تیم خراسان بودند که در این بازی حریفان را شکست دادند. دراین‌میان، دو پیروزی امیرحسین شامی و علیرضا محمدی به‌دلیل ضربه‌فنی‌کردن حریفان تأثیر بسزایی در پیروزی تیم مشهد داشت.

تیم غیربومی خراسان با یک ستاره

یکی از تفاوت‌های اصلی تیم گروه ساختمانی جاودانی مشهد با دیگر نماینده مشهد در این رقابت‌ها، یعنی صنایع غذایی معینی‌پور مشهد، استفاده از نفرات غیربومی بود. تیم معینی‌پور که زودتر از گروه ساختمانی جاودانی تشکیل شده بود، تقریبا همه ملی‌‎پوشان و ستاره‌های جوان مشهدی را به خدمت گرفته بود و شاید به همین دلیل است که تیم گروه ساختمانی جاودانی مشهد مجبور شد از بازیکنان غیربومی استفاده کند. آزادکاران مازنی، کرمانشاهی، تهرانی و... درحالی در این مسابقات برای تیم مشهد به میدان می‌روند که در میان آن‌ها فقط یک آزادکار شش‌دانگ جوان مشهدی به‌نام علیرضا محمدی حضور دارد. کشتی‌گیری که البته در همین دور اول رقابت‌ها تفاوت‌ها را برای تیم مشهد رقم زد.

جوانان، نقش اول موفقیت مشهدی‌ها

تیم مشهد در شرایطی با سه پیروزی دور رفت مسابقات را پشت‌سر گذاشت که فقط از یک کشتی‌گیر بزرگ‌سال در ترکیبش استفاده کرد. میثم عبدی، آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم، تنها بزرگ‌سال تیم خراسان در این مسابقات بود که از قضا در دیدار حساسش مقابل حسین رمضانیان از تیم آکادمی علیرضا حیدری تن به شکست داد تا سرمربی تیم مشهد را به این فکر بیندازد که شاید بهتر بود در همین یک وزن هم از کشتی‌گیر جوان استفاده می‌کرد.

احتمال یک تقابل جذاب در یک‌چهارم نهایی

طبق قرعه و اعلام فدراسیون کشتی، تیم‌های اول و دوم گروه‌های چهارگانه در مرحله یک‌چهارم نهایی به‌صورت ضربدری به‌مصاف یکدیگر می‌روند. این یعنی تیم اول گروه C به‌مصاف تیم دوم گروه D خواهد رفت و برعکس، تیم اول گروه D هم باید با تیم دوم گروه C مصاف کند. اتفاقی که اگر شرایط جدول‌ها همین‌طور باقی بماند، موجب تقابل نمایندگان مشهد در این مرحله با یکدیگر می‌شود. تقابل جذابی که می‌تواند حساسیت‌های یک دربی روی دایره طلایی را برای مشهدی‌ها به همراه داشته باشد.

البته باید منتظر نشست و دید در دور برگشت چه اتفاقاتی می‌‎افتد و آیا عنوان دومی تیم صنایع غذایی معینی‌پور مشهد در گروه C و صدرنشینی گروه ساختمانی جاودانی مشهد در گروه D حفظ خواهد شد یا با تغییرات روبه‌رو می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->